Sevina Buyukbalik

Utbildningsansvarig

Jag har deltagit i frisörtävlingar och vunnit utmärkelser och jag har också haft flera elever som under min ledning kvalificerat sig till SM – hårteknik och andra mästerskap där konkurrensen är mycket hård. Jag har i min karriär fått mycket positivt gensvar från kunder och elever.

Min kunskap och erfarenhet inom frisöryrket både teknikmässigt och som lärare är mycket omfattande och jag är också bra på att dela med mig av mina erfarenheter och ge service på ett socialt och positivt sätt.

Mina personliga egenskaper är att jag är flexibel och har bra samarbetsförmåga vilket mina referenser kan intyga. Jag tycker om att motionera och att vara med familj och mina vänner.

Utbildning: B.l.a Gäsellbrevet, Mästarbrevet, Examaminerad

Erfarenhet:

Sina

Utbildad frisör
Sina Haddad  har gått Gymnasieutbildning.
Van Skol-DM.
Tävlat i Skol -SM.
Blev  nominerad till skolans bästa elev med högsta   Betygen ! Fick  stipendiet  från Wella  Best Student   Award 2012.
Instagram   sinahairstylist
Instagram  beautyby.smedra

Utbildning: Utbildad frisör

Olle Johansson

Makeup-Artist
Gick på en teaterskola i Stockholm på -60 talet, och fick därmed kontakt med Make Up. På turnéer sminkade man sig lite, jag var bra på att teckna… så det blev kanska naturligt. Men insåg att detta var också ett yrke. Blev senare dansare, men samtidigt arbetade med Make Up.
I dag har stor erfarenhet av Make Up och allt som är runt omkring densamma. För….Make Up står inte för sig självt, finns alltid i ett sammanhang . Det är lika viktigt.
Har sminkat allt…från Gwen Stefani till mormor 90 år.
Modevisningar , 2 Top Model, Idol, teatermusical, fashionweeks i Bangkok, TV, Elle galan i Helsingfors. Gjort TV i Australien, Miami, Ryssland och Thailand.
Arbetat med Mode i Italien, Spanien, USA,Australien, Thailand , Mexico.

Utbildning: Utbildad professionell Makeup-Artist

Ingert Silverhem

Frisörlärare
Mitt namn är Ingert Silverhem och är frisörlärare. Jag arbetar både som frisör och som frisörlärare, på en frisörsalong, gymnasiet och denna skola. Frisöryrket är Fantastiskt roligt, kreativt, socialt och utmanande,

När jag var 5 år bestämde jag mej för att bli frisör och jag har älskat yrket sedan dess. Jag blev färdigutbildad frisör med gesällbrev 1994. Efter några år i yrket började jag också som examinator på gesällprov och kom då i kontakt med många elever, vilket ledde till att jag läste till frisörlärare 2003.

UTBILDNING: Frisörlärare 2003

Smedra